Понеділок, 29.11.2021, 07:19
Відділ освіти Новобузької райдержадміністрації
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Семінар з географії
 
 

    

 
                13 грудня 2012 року на базі Новоюр’ївської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів географії на тему : «Діяльнісний підхід у викладанні географії» .
               Під час семінару були розглянуті наступні питання : діяльнісне спрямування занять з географії в системі освіти для сталого розвитку, формування культури мислення засобами дослідницької діяльності на уроках географії, структура та основні змістові лінії програми з географії ( 6-9 класи ) за новими Державними стандартами базової та повної середньої освіти.
                Позитивні враження отримали педагоги під час відвідання уроку географії у 7 класі на тему : «Південна Америка . Загальні відомості . Особливості географічного положення. Дослідження та освоєння материка».
               Вчителем Дунар Світланою Олександрівною була створена атмосфера співпраці і учні наполегливо працювали над реалізацією поставленої мети. Педагоги висловили думку , що школа для учнів – це не підготовка до життя , це саме життя.
              Тому дуже важливо допомогти дітям відчути ритм життя , відчути радість діяльності , знання , відкриття , знайти і пройти шлях до успіху в ході вивчення географії.

 
 
*****************************************************************************************
 
Засідання
творчої групи вчителів початкових класів
"Пощук"
 
                          20.12.2012 року на базі Новобузької ЗОШ І-ІІ ступенів №4 відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів «Пошук» з проблеми «Сутність завдання та засоби морального виховання молодших школярів».
Порядок денний
 1. Перегляд уроків. - урок читання (3 клас, вчитель Новобузької ЗОШ І-ІІ ступенів №9 Щербак Т.М.); - урок письма (1 клас, відеозапис уроку з коментуванням, вчитель Новобузької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Мушинська І.М.)
 
 2. Круглий стіл. «Закономірності та чинники морального розвитку у молодшому шкільному віці» Лагодієнко О.М., методист райметодкабінету
 
3. Опрацювання схем-опор щодо створення педагогічних умов морального виховання школярів у процесі навчальної діяльності. Лагодієнко О.М., методист райметодкабінету
 
4. Обговорення проблем, завдань щодо упровадження нового Державного стандарту загальної початкової освіти, особливостей викладання предметів у першому класі.
 
 
 
 
************************************************************************************************************************************
 
 
Поради для батьків від логопеда
                  Мовленнєві проблеми сьогодні стали досить поширеним явищем. У третини обстежених дітей виявляються мовленнєві вади. Це явище ускладнюється ще й тим, що деякі вади вимови позначаються ще й на інтелекті малюка. Затримка в розвитку мовлення спричиняє затримку розумового розвитку дитини, обмежує її загальний потенціал.
                   У подальшому житті дитини мовленнєві проблеми спричиняють погану успішність у школі. А внаслідок цього – занижену самооцінку, закомплексованість, неврози.
                   Проблеми малюка з вадами мовлення є вкрай актуальними. Коли йдеться про дитину з вадами мовлення, нерідко доводиться чути від різних фахівців: «Нічого страшного , вибалакається!» Справді, є діти, які своєчасно не починають розмовляти, потім у них розвивається вимова.
                   Але, якщо простежити подальше життя такої дитини, то може виявитися, що у школі вона погано пише, припускається помилок. Це є наслідком того,що з дитиною своєчасно не було проведено спеціальної роботи із профілактики майбутніх труднощів.
                  Є й такі діти, в яких без допомоги фахівця мовлення так і не відновиться. Їм надається інвалідність, бо час, коли дитина могла опанувати мову, минув, і допомога фахівця тепер не зарадить. Як кажуть, поїзд уже пішов.
                 Крім цього, є ще один важливий момент. Та частина мозку, що відповідає за розвиток мови, водночас відповідає й за розвиток мислення. Тобто, мова і мислення взаємно доповнюють одне одного. Відомий англійський невролог Джексон влучно зазначив : «Інтелект їде у бричці мови». Якщо час втрачено, мова нерозвинена, чого ж очікувати від інтелекту дитини? Він також не розвиватиметься, бо його гальмує погана мова або взагалі її відсутність.
                 Надзвичайно великою є небезпека відхилення від нормального розвитку. Вона – скрізь. Тільки – но щось прогавиш –і одразу матимеш результат: чогось дитина не пізнає, чогось не може осмислити, щось осмислить неправильно.
                 Отже, уявімо ситуацію: дитині 2, 3 або 4 роки, а вона не розмовляє або говорить тільки окремі склади чи слова, у 5 років – тільки окремі прості речення, відповідає частіше одним словом. Як допомогти такій дитині?
                Безумовно, треба встановити причину. Адже вияви мовної патології можуть виглядати однаково, а причини різні і їх багато. Насамперед, усуваємо вади слуху. Батькам нерідко складно самим визначитися щодо слуху дитини. Їм здається, що дитина чує. Але навіть нечітко виражене зниження слуху може впливати на чіткість вимови. Тому нехай краще фахівець -_сурдолог зробить висновок щодо слуху малюка.
                Другий спосіб встановлення причин вад вимови – визначення домінування півкуль мозку дитини. Мовні зони знаходяться переважно в лівій півкулі мозку. Тобто, в таких людей ведучою є права рука. Але коли ведучою є ліва, мовні зони іноді можуть знаходитися у правій півкулі. До чотирьох років дитина вже може визначитися з ведучою рукою, тобто з тим, яка півкуля мозку в неї є ведучою. За насильницької зміни ведучої руки у малюка з’являються різноманітні ознаки хвороби (скарги на біль у животику, головний біль, дратівливість, поганий сон).Також під час такого перенавчання дитина може навіть зупинитися в рості, затримується мовний розвиток.
              Треба ще раз наголосити, що дитина визначає, а не батьки вирішують, якою рукою «правильно» треба користуватися. Перевчати ліворуку дитину - означає змінювати специфічні риси її психіки, що негативно впливає на її психічний, емоційний стан та здоров’я загалом. У процесі насильницького перенавчання відбуваються значні зміни у стані дитини: вона стає дратівливою, неспокійною, в неї знижується апетит. Пізніше з’являються головні болі, розвиваються невротичні реакції .
               Усе це трапляється через некоректне втручання в роботу півкуль головного мозку. Мозок «розгублений»: що коїться, як бути, що робити? Йому необхідно зупинитися, налаштуватися на не властиві йому дії. Ось це гальмування ми й можемо спостерігати в дитини, якщо, зокрема, зупиняється мовний розвиток. Тим паче, якщо таке втручання спостерігається у два роки або раніше. Тому й мови нема або вона дуже повільно розвивається. Тож не втручайтеся у природний розвиток мозку дитини, дозвольте їй використовувати ведучою ту руку, яка для неї зручніша. 
                 Іноді може спостерігатися таке явище: малюк не може визначитися з ведучою рукою. Він однаково користується обома руками. Якщо це так, то за мову хвилюватися не слід. Це означає, що ваша дитина амбідекстр . Амбідекстрія - це ознака майже рівноцінного розвитку обох півкуль мозку.
               Більшу частину дітей з недоліками мовлення складають хлопчики. Їх також більше й серед глухих дітей. Вад зору також більше серед хлопчиків. Мова у хлопчиків з’являється пізніше, ніж у дівчаток. В школі дівчатка часто перевершують хлопчиків у мовленнєвих завданнях. Чому? Тому, що функціонування півкуль мозку у хлопчиків та дівчаток здійснюється по – різному. У них - вища швидкість мовлення читання, досконаліший правопис. Але та сторона мовлення, що пов’язана з пошуком, (знаходження словесних асоціацій, розв’язування кросвордів), краще розвинена у хлопчиків, чоловіків .Чому це так? Річ у тому, що хлопчики і дівчатка, так би мовити, надають перевагу різним півкулям. Дівчатка частіше лівому, мовному, хлопчики – правому (цілісне сприйняття світу, орієнтування у просторі).
                 Коли дитина стомлюється, то це по – різному позначається на хлопчиках і дівчатках. У хлопчиків більше «страждають» при цьому лівопівкульні процеси (мовлення, логіка , просторові відношення, емоційне самопочуття).Тому й не можна їх порівнювати, надаючи перевагу почергово або хлопчикам, або дівчаткам, принижуючи таким чином того, хто у визначеному питанні просто не може бути іншим, хоча і дуже старається заслужити схвалення батьків або вчителів.
                 Так само і з мовою: якщо ваша дитина хлопчик, розвивається нормально, але трішки відстає від сусідської дівчинки у мові - потерпіть і не хвилюйтеся. Він надолужить. І знайте: мозок хлопчиків більш розвинений , але , як розплата, - менш надійний, більш вразливий. У початковій школі хлопчики молодші від дівчаток за своїм біологічним віком на цілий рік. Хлопчики на два – три місяці пізніше починають ходити, на чотири – шість місяців пізніше говорити.
                   Однією з причин того, що малюк не розмовляє або розмовляє недостатньо, може бути затримка мовного розвитку. Такі діти, на перший погляд, мають такі ж проблеми як і інші немовні діти: у них відбувається несвоєчасне формування мови внаслідок недостатнього психічного або фізичного стану або внаслідок уповільненого темпу дозрівання нервових клітин, які відповідають за мову.
                 Діти з затримкою мовного розвитку , якщо своєчасно не було вжито корекційних заходів, входять до групи ризику із проблем шкільного навчання. Для таких дітей не потрібні якісь спеціальні методики та принципи для активізації мови .Просто займатися з ними потрібно, як із дітьми з нормальним мовним розвитком, але значно більшою мірою. Треба більше розмовляти з дитиною, читати їй книжки, ставити запитання з прочитаної казки, розглядати малюнки, вчити вірші.
                Які ще можуть бути причини затримки розвитку мовлення?
               Візьмемо, наприклад, двох дітей одного віку з однаковими виявами мовної затримки. Обидві дитини говорять тільки 2 -3 чи трохи більше простеньких слів або жодного слова. Однак, причини такої немовності можуть бути різними, тому й корекційні методики будуть різними. Таке ніби однакове порушення , але все ж таки, якщо уважно придивитись до дитини, виглядає по – різному. Одна дитина не розмовляє, але все розуміє й виконує («візьми ляльку і посади її на стілець», «покажи пальчиком , де в зайчика вушка»). Вона розуміє, коли йдеться про просторові відношення(«під столом», «за шафою»), відмінкові значення тощо. Тобто, дитина розуміє вербальні, (словесні) інструкції. А ось іншій дитині важче розібратися в різних лексико – граматичних формах. Може здатися, що така дитина сприймає мову, наче іноземну, розуміє, але не все. У першому випадку у дитини збережене розуміння мови, усіх її кодів. А в іншої дитини корекційну роботу саме треба починати з розуміння різних лексико-граматичних форм.
               Як писав Сухомлинський, витоки здібності і обдарувань дітей – на кінчиках їхніх пальців. Від пальчиків, образно кажучи, йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки. Що більше впевненості, винахідливості в дитячих руках, що тонша взаємодія руки зі знаряддям праці, то складніші рухи , необхідні доля цієї взаємодії, то яскравіша стихія дитячого розуму. Тобто, якщо однорічна дитина не може показати пальчиком предмет, це вказівка на те, що в неї будуть проблеми з мовою. М’язи всього тіла мають своє «представництво» у корі мозку. А «представництво» м’язів рук має особливо велику площу. Тому, розвиваючи рухи пальчиків, можна впливати на розвиток мозку дитини.
                 Іноді, коли малюка з порушенням мовлення віддають на якісь спортивно – гімнастичні секції або танці, його не дуже охоче приймають, мовляв, незграбний і не дуже схильний до такого виду спорту. Але якщо дитину все ж таки приймають, вона успішно тренує загальну моторику, і це добре впливає на мову. Ознаки, які повинні насторожити батьків щодо мовленнєвого розвитку дитини: * у новонародженого слабкий монотонний крик; * до кінця першого місяця немовля не кричить при неприємних відчуттях (наприклад, коли воно мокре чи хоче їсти); * до кінця четвертого місяця не посміхається, коли з ним розмовляють; * до кінця п’ятого місяця не вимовляє окремих звуків чи складів(типу «ба – ба»), знаходячись на руках у матері, не намагається знайти поглядом названий нею об’єкт («Де тато?»); * до кінця сьомого місяця не прагне привернути до себе увагу певними звуками; * до кінця дев’ятого місяця в мовленні ще не з’явилися повторювані однакові склади, які звучать, як одне слово, наприклад «ма –ма»,» да – да»; *до кінця десятого місяця малюк ще не може повторити за дорослим кілька різних звукосполучень та складів, не може заперечно похитати голівкою («ні-ні»), помахати рукою на прощання; * до кінця першого року не вимовляє жодного осмисленого» дитячого слова», яким малюк називає одні й ті ж предмети, осіб, не прислухається до музики, не може виконати просту інструкцію («дай машинку»); * в період від одного року до двох не вимовляє осмислених слів, не говорить фразами з двох слів («мама «ам –ам , «тато «бі –бі» ); Досить часто в період від одного до двох – двох з половиною років дитина , яка вже повинна говорити, продовжує мовчати.
                Стимулювання розвитку мовлення Виходячи з названих вище причин затримки мовного розвитку малюка, батьки за допомогою спеціаліста можуть суттєво допомогти своїй дитині. При вадах слуху – обов’язково необхідно звернутися до спеціалістів: оториноларинголога, сурдолога, які зможуть попередити можливе подальше погіршення слуху. При зниженні інтелекту або затримці психічного розвитку - до дитячого психіатра, який медикаментозно простимулює розвиток зон мозку, які відповідають за мову.
                Сумніви батьків щодо звернення до психіатра і внаслідок цього втрата часу можуть дорого коштувати дитині. Річ у тому, що кожна функція, в тому числі й мовна, мають у своєму розвитку визначені межі. Може статися так, що спізніле звернення до психіатра вже не надолужить згаяний час. Якщо у вас хлопчик. По –перше, пам’ ятайте, що це природно для хлопчика – трохи відставати від дівчинки в мовному розвитку. Але й заспокоюватися не можна. Краще перевірити зайвий раз, як він чує, як розуміє вашу мову, чи слухає вас, коли ви розповідаєте йому щось, чи , навпаки, відвертається, і вам здається, що це йому нецікаво. Також не буде зайвим перевірити, як працюють пальчики у дитини. Отже, мовлення дитини розвиватиметься тільки тоді, коли розвиваються знання про навколишній світ, уява. Батьки мають знати, що відбувається з мовленням малюка, і в якому напрямку працювати з ним.
 
*******************************************************************************************************************

 

   Міжрайонний семінар 
з трудового навчання

             Відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 29 листопада 2012 року на базі Новобузького району відбувся міжрайонний семінар з трудового навчання за темою «Роль і місце проектування у формуванні життєвих компетентностей на уроках трудового навчання і технологій».
             В роботі семінару взяли участь вчителі трудового навчання Баштанського, Єланецького, Казанківського і Новоб узького районів.
            Учасники семінару відвідали Центр профільного навчання, де було проведено пленарне засідання та презентацію закладу.
            Начальник відділу освіти Розуменко Світлана Григорівна познайомила присутніх з основними завданнями розвитку та пріоритетами освіти Новобузького району.
            Директор Центру профільного навчання Петров Юрій Анатолійович розкрив питання співпраці Центру профільного навчання із загальноосвітніми навчальними закладами району.
             Для всіх присутніх проведено екскурсію закладом, який на сьогодні має міцну матеріально-технічну базу. Учні навчаються у просторих, світлих теплих класах і майстернях, опановуючи автосправу, інформаційні технології і швейну справу.
              Друга частина семінару проходила у Новохристофорівській загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. Навчальний заклад гостям презентувала директор школи Куліш Катерина Андріївна.
             Майстерно провів екскурсію президент учнівського самоврядування Сорока Володимир.
           На урок трудового навчання до шкільної майстерні запросив вчитель трудового навчання Гергіль Євгеній Васильович та учні 7 класу.
            Гості закладу відвідали шкільний Музей побутової хімії, який створено у 2012 році. У фойє школи діяла виставка творчих робіт учнів і вчителів Новобузького району.
          Майстер-клас з технології декоративного розпису провела учасникам семінару Гострик Людмила Олександрівна, керівник дитячої студії «Джерело» Центру позашкільної роботи дітей та юнацтва.
           Кожному учаснику майстер-класу було презентовано виріб із бісеру, виготовлений гуртківцями Центру позашкільної роботи.
           Теоретичну частину семінару проведено у шкільному методичному кабінеті. Презентацію досвіду роботи «Проектна діяльність як особистісно зорієнтована система розвитку творчості учнів» представив учитель трудового навчання Новохристофорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гергіль Євгеній Васильович.
          Стойкова Вікторія Володимирівна, завідувач лабораторії профільного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розкрила питання сутності компетентнісно-зорієнтованого підходу в сучасній школі.
           Методист лабораторії профільного навчання Компанієць Валентина Григорівна висвітлила актуальні питання викладання трудового навчання в умовах переходу на новий зміст. Семінар проведено на високому методичному, науково-теоретичному рівні.
 
 
 
************************************************************************************************************************************
 
 
Семінар
класних керівників
"Творчий день класного керівника 5 класу"

              12 грудня 2012 року на базі Новобузької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 (директор Трофименко А.В.) пройшов районний семінар класних керівників 5 класів « Творчий день класного керівника 5 класу».
             На семінарі були присутні Чичкан Т.М. – методист з виховної роботи РМК, класні керівники п’ятих класів загальноосвітніх навчальних закладів району, керівники гуртків Центру позашкільної роботи дітей та юнацтва, батьки, вчителі та адміністрація закладу.
            Головною метою проведення семінару було прагнення допомогти класним керівникам реалізувати в практиці роботи інноваційні педагогічні технології щодо розвитку творчих здібностей учнів в позаурочній та в позакласній роботі; стимулювати фахову освіту педагогів - класоводів району з питань вдосконалення виховного процесу в учнівському колективі п'ятикласників, сприяти підвищенню їхньої професійної майстерності, пошуку ефективних форм, пріорітетів налагодження відносин дітей з оточуючими, творчого підходу до вирішення проблем, підтримка новаторства, розвитку співпраці класного керівника, дітей, батьків та керівників гуртків позашкільного закладу.
              Свій досвід роботи з дітьми презентувала класовод 5-А класу Вертейко Ірина Вікторівна. В практичній програмі семінару була представлена візитка 5 класу, виховний захід з елементами тренінгових вправ «КВЕСТ – спілкування», ділова гра «Зоряний час», акторський етюд (виступ театрального колективу « Золотий ключик» керівник гуртка ЦПРДЮ - Карабуза В.І.), а також заняття-тренінг «Від родини йде життя людини» ( Художник Н.М. методист ЦПРДЮ, Вертейко І.В. класний керівник 5класу).
            Семінар проведено на високому методичному рівні, тут не було виконавців і спостерігачів. Діти, батьки, керівники гуртків, адміністрація закладу, вчителі школи та гості стали однією великою, дружньою родиною, які разом гралися, виконували завдання, співпереживали та підсумовували зроблене, дякувавши один одному за чарівні хвилини радості, творчості і надхнення.
            Презентовані форми роботи засвідчили тісну співпрацю адміністрації школи, класного керівника, дітей, батьків та керівників позашкільного навчального закладу, переконавши що: Кожна справа – з користю, інакше – навіщо? Кожна справа – дітям, інакше – навіщо? Кожна справа – творчо, інакше – Стереотипи і шаблони – навіщо?
            На закінчення семінару методист РМК Чичкан Т.М. провела круглий стіл з питань родинного виховання, протидії насилля в сімї, торгівлі людьми. Були використані мультимедійні презентації, фідеофільми та роздатковий матеріал.
 
 
 
 
******************************************************************************************************************
 
Семінар
вчителів світової літератури
«Робота над текстом художнього твору»
 
        Відповідно до річного плану роботи районного методичного кабінету 6 грудня 2012 року на базі Новобузької ЗОШ І-ІІ ступенів №4 (директор Бондаренко М.А.) проведено семінар вчителів світової літератури. В семінарі взяли участь Чичкан Т.М., методист районного методичного кабінету, вчителі світової літератури загальноосвітніх навчальних закладів Новобузького району.
         Тема семінару «Робота над текстом художнього твору» (підготовка до втілення нової програми зі світової літератури в 5 класі).
         Під час проведення семінару було реалізовано практичну та теоретичну частини. Практична частина включала – відкритий урок в 5 класі на тему «С. Маршак. «12 місяців». Поняття про літературні роди. Драма» (Курілович Л.П. – вчитель світової літератури Новобузької ЗОШ І-ІІ ступенів №4).
         Теоретична частина проведена з таких питань:
                   1. Сучасні форми і методи роботи над художнім твором в 5 класі (керівник районного методичного об’єднання вчителів світової літератури Гаркуша З.М.).
                  2. Готуємося до реалізації нової програми для 5 класу. Круглий стіл Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» довідникові джерела щодо біографічних відомостей, тексту твору; відео супровід – фільм «Чарлі і шоколадна фабрика» (Charlie and the Chocolate Factory (2005). Мозкова атака Внесок кожного з учасників семінару в роботу методичного об’єднання з питання підготовки та впровадження нової програми зі світової літератури в 5 класі в 2013-2014 н.р.
                 3. Вимоги до тематичної перевірки «Об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів зі світової літератури та оформлення навчальних досягнень у класних журналах». (доповідач Чичкан Т.М.)
                4. Розподіл завдань кожному вчителю щодо опрацювання нових тем у програмі 5 класу: створення архіву корисних матеріалів, розробка уроків, підбір відеосупроводу, створення презентацій, ілюстративний архів…
 
 
*****************************************************************************************************************
 
 
10 жовтня 2012 року – районний семінар-практикум вчителів української мови та літератури в Майорівській ЗОШ І-ІІ ступенів. В рамках семінару вчителі мали змогу подивитися урок-практикум з української мови в 5 класі «Типи і стилі мовлення» (вчитель Корнійчук О.В.), а також позакласний захід «Лінгвістика і математика» (вчителі Корнійчук О.В., Мелихова Т.М.).
 
 
 
 
 
*****************************************************************************************************************
 
 
 
 
Семінар практичних психологів
12 листопада 2012 року
 
                Згідно річного плану районного відділу освіти 12 листопада 2012 р. на базі Новобузької ЗОШ І-ІІ степенів № 4 був проведений районний семінар для практичних психологів на тему «Розвиток комунікативної компетентності учнів загальноосвітніх закладів району».
               В рамках семінару практичним психологом ЗОШ № 4 Кулініч О.М. було проведено тренінгові заняття з комунікативності для учнів 7 класу.
              Метою даного тренінгу було сформувати навички представлення себе, розвинути у дітей позитивну самооцінку, ак
Календарь
«  Листопад 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайта
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти і науки Миколаївської ОДА
  • МОІППО
  • Copyright MyCorp © 2021Конструктор сайтів - uCoz